vitactiv.be | Herfst/Winterblues tips & tricks
690
post-template-default,single,single-post,postid-690,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Herfst/Winterblues tips & tricks

Herfst/Winterblues tips & tricks

Het Herfst & Winterseizoen kennen we allemaal als maanden met veel regen, wind, koude temperaturen, kortere dagen,…en gaan vaak gepaard met vermoeidheid, neerslachtigheid, verkoudheden, etc

Wapen jezelf tegen die typische herfst & winterblues met volgende tips & tricks!

  • Slaap voldoende

Tijdens de donkere maanden heeft elk levend wezen, en dus ook de mens, van nature al meer slaap nodig (denk maar aan de winterslaap van bepaalde dieren) Zorg daarom dat je voldoende rust en slaap inlast.

  • Luchtje scheppen

Wandelen, fietsen, lopen of gewoon eens een frisse neus halen buiten, zorgt er niet alleen voor dat je beweegt maar tegelijk neem je meer zuurstof op. Door de (extra) beweging en dosis verse zuurstof ga je afvalstoffen beter afvoeren, maak je je hoofd helder en komen endorfines vrij waardoor je je energieker voelt.

  • Voeding en voedingssupplementen

Tijdens de winter is een gevarieerd en evenwichtig voedingspatroon zeer belangrijk. Voldoende vitamines en mineralen wapenen je tegen virussen en bacteriën. Dus geef jezelf en jouw weerstand een boost met voeding, eventueel aangevuld met voedingssupplementen.

  • Lichttherapie

De zon heeft een heilzaam effect op ons lichaam en geeft een opgewekt en vitaal, energiek gevoel. Het verminderde aantal uren zon tijdens de herfst en winter beïnvloedt het gevoel van vermoeidheid en neerslachtigheid. Dit heeft te maken met je melatoninegehalte. Duisternis laat dit hormoon in waarde stijgen waardoor je je slaperig voelt. Méér licht (bv door middel van een lichttherapielamp) houdt je melatoninegehalte laag waardoor je je energiek en vrolijk voelt.